FANDOM

Walter "Walt" Hartwell White Sr., znany również jako Heisenberg – był chemikiem oraz nauczycielem w mieście Albuquerque w Nowym Meksyku, który po zdiagnozowaniu u siebie nieoperacyjnego raka płuc postanawia rozpocząć produkcję metamfetaminy, aby móc zapłacić za swoje leczenie oraz zapewnić środki finansowe rodzinie po jego śmierci.

Historia Edytuj

Przed fabułą serialu Edytuj

Walter Hartwell White urodził się 7 września 1959. Kiedy był młody, jego ojciec cierpiał na chorobę Huntingtona. Przyjaciele i rodzina próbowali wszczepić w głowę młodego Waltera same dobre wspomnienia o jego ojcu, jednak chłopak postrzegał go zupełnie inaczej. Walter wspomina, że w dziedciństwie był podanny badaniom przeciw chorobie Huntingtona.

Walter studiował na Kalifornijskim Instytucie Technologicznym (Caltech) wraz z Elliottem Schwartzem. Podczas lat nauki udowodnił, że jest znakomitym chemikiem specjalizującym się w rentgenografii strukturalnej. W roku 1985, przyczynił się swoim przełomowym badaniem do projektu, który został nagrodzony Noblem.

Ciekawostki Edytuj

  • Walt przez większość serialu używa samochodu Pontiac Aztek z 2004 roku;
  • Rolę postaci odrzucili John Cusack i Matthew Broderick;
  • Pseudonim, którym posługuje się główny bohater („Heisenberg”), to nawiązanie do fizyka Wernera Heisenberga, będącego jednym ze współtwórców mechaniki kwantowej oraz twórcą zasady nieoznaczoności.

Postacie
Główne: Walter WhiteJesse PinkmanSkyler WhiteWalter White Jr.Hank SchraderMarie SchraderSaul GoodmanGustavo FringMike EhrmantrautLydia Rodarte-QuayleTodd Alquist

Drugi plan: Steven GomezBrandon "Badger" MayhewSkinny PeteChristian "Combo" OrtegaTuco SalamancaHector "Tio" SalamancaThe CousinsJane MargolisTed BenekeVictorGale BoetticherJack Welker

Wszystkie postacie z Breaking Bad

Więcej z Fandomu

Losowa wiki