FANDOM

Breaking Bad – amerykański serial z gatunku dramatu i kryminału, który był nadawany w latach 2008–2013. Opowiadał on historię Waltera White'a, nauczyciela chemii, który po odkryciu, iż choruje na raka płuc, postanowił produkować metamfetaminę, by zapewnić bezpieczeństwo finansowe swojej rodzinie. Pomaga mu w tym jego były uczeń, Jesse Pinkman.

Serial szybko zdobył uznanie krytyków i został obwołany jednym z najlepszych seriali wszech czasów.

W 2015 roku premierę miał spin-off serialu pt. Better Call Saul, opowiadający historię Saula Goodmana i Mike'a Ehrmantrauta.

Główni bohaterowie Edytuj

  • Walter White (grany przez Bryana Cranstona) – nauczyciel chemii w Albuquerque, u którego zdiagnozowano raka płuc. Po braniu udziału w akcji szturmu na laboratorium produkcji narkotyków, sam postanawia je produkować, by zapewnić swojej rodzinie bezpieczeństwo finansowe. W narkotykowym półświatku Nowego Meksyku posługuje się pseudonimem Heisenberg.
  • Skyler White (grana przez Annę Gunn) – żona Waltera, która jest księgową. Przez pierwsze dwa sezony nie wie o tym, czym zajmuje się jej mąż, lecz później, gdy dowiaduje się prawdy, postanawia mu pomóc.
  • Jesse Pinkman (grany przez Aarona Paula) – były uczeń Waltera i jego partner w produkcji metamfetaminy. Sam często nadużywa narkotyków i ma wyrzuty sumienia z powodu swojej działalności.
  • Walter White Jr. (grany przez RJ-a Mitte'a) – syn Waltera, który przez cztery sezony nie wie o tym, czym zajmuje się jego ojciec, lecz gdy się dowiaduje, zaczyna go nienawidzić.
  • Hank Schrader (grany przez Deana Norrisa) – agent DEA, szwagier Waltera. Pracuje nad sprawą Heisenberga, próbując odkryć kto kryje się za tym imieniem. W trzecim sezonie zostaje zaatakowany przez braci Salamanca, przez co na dłuższą chwilę traci władzę w nogach.
  • Marie Schrader (grana przez Betsy Brandt) – siostra Skyler i żona Hanka. Jest radiologiem oraz cierpi na kleptomanię. W piątym sezonie pomaga mężowi w sprawie Heisenberga.
  • Saul Goodman (grany przez Boba Odenkirka) – adwokat Waltera, Jesse'go i Skyler, który pomaga im w ich interesach.
  • Mike Ehrmantraut (grany przez Jonathana Banksa) – pracownik Gustavo Fringa, jego prywatny zabójca, który nielegalnie zarobione pieniądze chciał przekazać swojej wnuczce.

Nagrody Edytuj

Rok Nagroda Kto otrzymał?
2008 Emmy dla najlepszego aktora w serialu dramatycznym Bryan Cranston
2008 Emmy dla najlepszego montażu dramatycznego przy użyciu jednej kamery Lynne Willingham
2009 Emmy dla najlepszego aktora w serialu dramatycznego Bryan Cranston
2010 Emmy dla najlepszego aktora drugoplanowego w serialu dramatycznym Aaron Paul
2013 Emmy dla najlepszego serialu dramatycznego Breaking Bad
2013 Emmy dla najlepszej aktorki drugoplanowej w serialu dramatycznego Anna Gunn
2013 Emmy dla najlepszego montażu dramatycznego przy użyciu jednej kamery Kelley Dixon
2014 Emmy dla najlepszego montażu dramatycznego przy użyciu jednej kamery Skip MacDonald
2014 Emmy dla najlepszego scenariusza dla serialu dramatycznego Moira Walley-Beckett za odcinek Ozymandias

Więcej z Fandomu

Losowa wiki