FANDOM

Blood Money – dziewiąty odcinek piątego sezonu Breaking Bad i tym samym pięćdziesiąty piąty odcinek całego serialu.

Opis odcinka Edytuj

Odcinek zaczyna się sekwencją z 7 września 2011, kiedy to Walter White nabył samochód z karabinem, a potem udał się do swojego starego domu, gdzie zobaczył graffiti z jego pseudonimem oraz rozwalone podłogi. Na pustym basenie bawiły się dzieci, więc Walt postanowił im nie przeszkadzać. Po cichu wyjął z kryjówki fiolkę z rycyną i opuścił budynek, będąc widzianym przez Carol, byłą sąsiadkę.

Po chwili wydarzenia wracają do chwili, w której Hank, trzymając zbiór poezji Walta Whitmana pt. Źdźbła trawy, który został wręczony Walterowi z dedykacją od Gale'a Boettichera, wychodzi z toalety White'ów i w pośpiechu opuszcza ich dom. Podczas jazdy dostaje ataku paniki, więc obecna przy nim Marie Schrader wzywa pogotowie. Po powrocie do domu, Hank każe przywieźć sobie wszystkie dowody w sprawie Heisenberga.

W myjni samochodowej, Walter próbuje przekonać Skyler, że, żeby uwiarygodnić ich historię o sukcesie w prowadzeniu myjni, będą musieli nabyć kolejną myjnię. W tym samym czasie, przyjeżdża Lydia Rodarte-Quayle, by przekonać Waltera do powrotu do produkcji metamfetaminy. Zostaje jednak przepędzona przez Skyler.

Jesse zażywa narkotyki wraz z Badgerem i Skinny Pete'em. Brandon zaczyna Pete'owi opowiadać jego pomysł, co do odcinka Star Treka, a w tym samym momencie Jesse bierze swoje wszystkie pieniądze i udaje się do Saula. Tam każe prawnikowi przekazać pierwszą torbę wnuczce Mike'a Ehrmantrauta, a drugą rodzicom Drew Sharpa, chłopca zamordowanego przez Todda Alquista. Saul obiecuje zająć się tym, lecz gdy tylko Pinkman wychodzi, ten dzwoni do Waltera, by ten coś zrobił w tej sprawie.

Do Jesse'go przychodzi Walter, dźwigając dwie torby z pieniędzmi i próbując przekonać Pinkmana, by te pieniądze sobie zostawił. Jesse oskarża Waltera o zamordowanie Mike'a, lecz ten do niczego się nie przyznaje. Tak czy inaczej, Pinkman nie chce tych pieniędzy, nazywając je „krwawymi”.

Tego samego dnia, wieczorem, rodzina White'ów je kolację, kiedy Walter udaje się wziąć leki. Jednakże te mu się skończył, więc zaczął wymiotować. Podczas tej czynności, zauważa, że w toalecie nie ma jego egzemplarza Źdźbeł trawy Walta Whitmana, więc zaczyna szukać książki, ewentualnie odkrywając GPS trackera przyczepionego do jego samochodu.

Nazajutrz udaje się z tym do Hanka, który ostatecznie oskarża Waltera o bycie Heisenbergiem. Bez przyznawania się do winy, Walt próbuje przemówić szwagrowi do rozumu, ostatecznie mówiąc, że jego rak powrócił, więc nie będzie żył na tyle długo, by ujrzeć wnętrze celi.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Gdy Carol upuszcza zakupy na widok Waltera, z torby wypadają pomarańcze. Może to być nawiązanie do filmu Ojciec Chrzestny, w którym pomarańcze były znakiem nadchodzącej przemocy.

Galeria Edytuj

BBIcon.png Sezon 5
Live Free or DieMadrigalHazard PayFifty-OneDead FreightBuyoutSay My NameGliding Over All
Blood MoneyBuriedConfessionsRabid DogTo'hajiileeOzymandiasGranite StateFelina

Więcej z Fandomu

Losowa wiki